FANDOM

Trina
Trina
Biografisk information
Varelse

Människa

Hemland

Dunwyn

Kön

Kvinna

Politisk information
Lojalitet
Av universum information
Framträdanden

What You See Is Me

"Vi sätter ut drummel fällor för en drummel."
—Trina

Trina är en kvinnlig människa från Dunwyn. Trina är en blind kvinna som bor i en stuga i skogen med sin hund Vakter. En dag snubblar Hubbe Bumbi in i hennes hem efter han flytt från grymlingar. Hon bjöd honom på pannkakor. Hon skulle hämta vatten från sin brunn och Hubbe sa till henne att han kunde fixa vattnet åt henne. När han berättade att han trodde hon var hjälplös och hon visade honom att hon kunde hitta brunnen utan problem. Han frågade henne hur hon inte slog in något. Hon svarade med hon hade lärt sig vad sakerna fanns.

Efter lunchen när hon och Hubbe diskade berättade hon att någon närmade sig. Han sa att han inte hörde något. Hon hjälpte att gömma Hubbe på vinden. Hubbe var imponerad att hon kunde ducka undan bjälkarna. Hon berättade att hon hade lärt sig var dem fanns utantill. Hon bad Hubbe gömma sig i höet på vinden när Toadie och två andra grymlingar sökte efter honom. Hubbe hjälpte henne senare att sätta ut fällor i stugan när Torulf kom till stugan för hitta Hubbe. Han sökte på vinden och trodde han hade hittat Hubbe men var slog sitt svärd i ett städ istället.

När han trodde Vakter var Hubbe som bet honom i handen. Han lovade sedan Trina att hans grymlingar aldrig skulle störa henne igen. Hon bjöd senare Hubbe på middag och så berättade hon att han var alltid välkommen till hennes stuga. Hon lärde Hubbe att synes hjälplösa människor är användbara och smarta. Hon vet inte att Hubbe är en Bumbibjörn. (GB: "What You See Is Me")