Bumbibjörnarna Wiki
Advertisement
Tadpole
Tadpole2.JPG
Toadie med sin kusin.
Biografisk information
Varelse

Grymling

Hemland

Dunwyn

Kön

Man

Politisk information
Lojalitet

Sig själv

Av universum information
Framträdanden

Just a Tad Smarter

Aktör

Chuck McCann

Tadpole är en manlig Grymling från Drekmore. Han är kusin till Toadie. Han är en av de minsta grymlingar och lik sin kusin är han smartare än vanlig grymling.

Tadpole anlände till Torulf's slott när han såg grymlingar som höll på tvätta rent borggården när han stötte på sin kusin, Toadie. Efter vad Toadie hade berättat för honom blev han ursinnig och med de andra grymlingarna lyckades han övertala dem att förvisa Torulf från Drekmore och följa honom som deras ledare. Efter de kastat ut Torulf blev styret i Drekmore mer annorlunda.

Tadpole tvingade de andra grymlingarna att dem skulle tvätta rent borggården med deras tungor. Han sa om dem inte tvättade slottsgården så skulle dem åka i vallgraven och dem började tvätta borggården.

Han satt i sitt tronsal när Toadie berättade att grymlingarna ville prata med honom och han svarade att Toadie skulle säga till dem att han var ute. Då säger Tadpole att det har han varit i flera år och då ser Torulf, Tadpole och skrattar åt honom. När Tadpole berättade att han skulle ta över Drekmore och så svarade Torulf om inte ville att Tadpole skulle ta över. Tadpole gav tecken på grymlingarna skulle gripa Torulf. Torulf sköts iväg från slottet i katapult. Han levde i skogen och försökte ta ett ben från en räv när Bumbibo björnarna såg hittade honom. Dem lovade hjälpa honom att ta makten i Drekmore och han fick ögonbindel och fördes i en snabbvagn till Drekmore. Han hörde Toadie och gick till fängelsehålan och såg Toadie var instängd och han fick nyckeln till cellen av Bumbibjörnarna.

Torulf befriade Toadie och med hjälp av de andra grymlingarna tog dem till tronsalen. Där lovade han att grymlingarna inte behövde tvätta borggården, inte sova i vallgraven och inte ta några bad. Han gav order till att slänga Tadpole i vallgraven för se om han kunde simma lika bra som han pratar. Han skickade iväg Toadie till skogen med katapulten för berätta dem grymlingar i skogen att sluta förstöra Bumbibären. (GB: "Just a Tad Smarter")