Bumbibjörnarna Wiki
Advertisement
Glänta
Gdoon 45.jpg
Biografisk information
Varelse

Bumbibjörn

Hemland

Dunwyn

Kön

Kvinna

Politisk information
Grad

Rådman

Lojalitet

Bumbibjörn

Av universum information
Framträdanden

The Knights of Gummadoon

Aktör

June Foray

Glänta är en kvinnlig Bumbibjörn från Bumbiborg.

Historia[]

Hon är rådman i Rådet av Bumbiborg och är en av Bumbiborgs magiker. Hon och Bergvam använde deras magi och fick hela Bumbiborg försvinna. När Bumbibo björnarna besökte Bumbiborg välkomnade hon dem. Hon berättade att dem var sena till ceremonin där rådet skulle dubba Bombo Bumbi till full rank riddare av Bumbiborg för en dag.

När en av riddarna förde med sig Erik som fången. Hon och rådet stod inför Bumbibo björnarna om att människorna inte hade ändrat sig på femhundra år. När Hertig Torulf anföll Bumbiborg med sina grymlingar. Hon gav order om avfyra deras katapulter för stoppa dem. När Vargtand gav Erik bumbibärsaft regerade hon mot de. Efter Torulf hade besegrats använde hon sin magi med hjälp av Bernhard Bumbi med reparera skadorna på Bumbiborg. Hon försvann när Bumbiborg försvann. (GB: "The Knights of Gummadoon")

Personlighet[]

Hon är misstänksam på människor och litar inte på dem efter de tvingade hennes folk över havet. Hon var en stolt rådman liksom hennes kollegor i Bumbiborgs råd. Han var högt besviken och kände förråd att Bombo hade hjälpt Erik att fly från fängelsehålan. Men han blev något mer villig att lita på människorna efter att Erik hjälpte dem att besegra Torulfs försök ta över Bumbiborg.

Relationer[]

Bergvam[]

Hon har en professionell relation med rådman Bergvam och ser först och främst efter Bumbiborgs invånares säkerhet och tar regler på stort allvar.

Vargtand[]

Hon har en professionell relation med Sir Vargtand och litar på honom och hans riddare till fullt. Fast vid ett tillfälle när han såg Vargtand ge Erik Bumbibärsaft så blev hon något besviken på borgens största riddare. Men hans åsikt ändrades när hon såg att Erik hjälpte till för att rädda borgen.

Bumbibo[]

Hennes första möte med Bumbibo björnarna var hon välkomnade liksom resten av rådet. Men hon var högt besviken och kände förråd att Bombo hade hjälpt Erik att fly från fängelsehålan. Men hon blev något mer villig att lita på människorna efter att Erik hjälpte dem att besegra Torulfs försök ta över Bumbiborg.